torsdag, juli 13, 2006

Brudklänningsprovning onsdag - brudklänning 2

Den här 30-talsklänningen har 360 grader i kjolen (som gjord för att breda ut i en cirkel omkring sig i gräset alltså...). Den är jättefin men dyr tycker jag - 1 900 bagare. (Klart 1900 kr inte är mycket för en brudklänning. Dyrt dock jämfört med många andra second handklänningar plus att den känns så skör och behöver en underklänning som tillkommer.) Affärsinnehaverskan vill sy upp en underklänning i siden till den samt säger att hon ska fixa till allt så den blir i tip-top.

Liksom den förra klänningen tycker jag att jag ser tjockare ut i den på kort än i verkligheten... (Helkroppsbilden framifrån har jag troligen råkat "dra ut" - gjort mig längre och smalare...) Hmmm.

























Såhär söt är butiksinnehaverskan - men något av ett original får man väl säga...